28 Mayıs 2009 Perşembe

ALTIN MADALYASI VAR AMA KONTÜRÜ YOK

CENK EREN - TANRIDAN DILEDIM BU KADAR DILEK Altın madalyası var ama kontörü yokÖdüllerini alamayan şampiyon boksörlerin durumu herkesi harekete geçirdi. Yetkililere tepki yağıyor.Babası emekli öğretmen olan Gülsüm Tatar, Dünya Şampiyonu oldu, bayrağımızı göndere çektirdi ama kontör alacak parası yok...

Bir başka şampiyon Şemsi Yaralı da aynı durumda. Evine haciz geldi, okula gitmek için kardeşinden harçlık alıyor, 450 lira kira veriyor....

Sümeyra Kaya da sıkıntısını dile getirirken utanıyor. İstiklal Marşı’nı onurla çaldırdığı ülkesinde böyle mağdur edilmek zoruna gidiy

Uluslararası müsabakalarda Ay- Yıldızlı bayrağımızı göndere çektirip gururla İstiklal Marşı’mızı çaldıran bayan boksörlerimizin yaşam şartları gerçekten utanç verici.

Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü ile Boks Federasyonu arasında ping-pong topuna dönen sporcuların birçoğu 2004 yılından beri elde ettikleri başarıların ödüllerini alamıyor. El alem şampiyonlarını baştacı yaparken, bizim sporcularımızdan kimisi ev kirasını ödeyemiyor, kimisi de okul harçlığını kardeşinden alıyor.

YARIŞMAYA ÇAĞIRDILAR

Dün bu sporcuların Cumhurbaşkanı Abdullah Gül'ün eşi Hayrünnisa Gül'e mektup yazarak şikayetlerini dile getirdiklerini yazmıştım. Ama doğrusunu söylemek gerekirse haberi yapan ben bile bu sporcuların bu kadar mağdur olduğunu bilmiyordum. Dün bazılarını arayıp konuştum “Bir dokundum, bin ah” işittim. Bu zor şartlar altında yaşamaya mahkum edilen sporcuların Avrupa Şampiyonası'na katılmak için 8 Haziran'da kampa çağrılmalarına. Bu moralle onlardan başarı beklemek, hatta ringe çıkmalarını istemek bile haksızlık.

AKGÜL DE HAK VERDİ

Ödül yönetmeliğine de isyan ettim. Yarıştığın sıklette 15 sporcu varsa ödül alıyorsun, rakip sayısı 14 olursa ödül yok. Şimdi sıkletinde 14 sporcu bulunan bir boksörden dövüşmesini, madalya için motive olmasını nasıl beklersiniz?. Gerçekten bu kızlar çok yürekliymiş. Neyse ki Gençlik ve Spor Genel Müdürü Yunus Akgül’le konuştum da içim rahat etti. O yönetmeliği değiştirdiklerini söylerken, “Bazı branşlarda 2 sporcu maç yapıyor. Biri birinci biri ikinci oluyor. Sonra da gelip ödül istiyor. Bunun önüne geçmek için hazırlanmış bir yönetmelikti” dedi. Bu konuda çok haklı. Ama kurunun yanında yaşın yanması da haksızlık.

Ödüller için 1 lira ödenek verilmedi

Boks Federasyonu Başkanı Caner Doğaneli, Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü’nün kendisine yıllık bütçe dışında ödüller için 1 lira bile vermediğini söyledi. Doğaneli, “Her yılın başında bir ödenek veriyorlar. Ben kaç sporcunun şampiyon olacağını nereden bileyim. Sadece faaliyetler için para verilir. Bize ödül için ek ödenek gelmedi. Selçuk Şahin ve Sinan Şamil Sam’ın organizasyonu bu olaydan 1 yıl önceydi” şeklinde konuştu.

Şemsi Yaralı (Dünya Şampiyonu): "Gerçekten Dünya Şşampiyonu olduktan sonra 1 lira bile alamadık. Hatta ben şu anda okuyorum. Okuyan Milli sporculara verilen maaşım bile kesildi. TSE’den aldığım 800 lirayla geçiniyorum. 450 lira kiram var. Evime icra geldi. Hem antrenman yapıyorum hem ev geçindiriyorum. Gazi Spor Akademisi'nde son sınıfta okuyorum. Okula gitmek için kardeşimden yol parası istedim.”

Gülsüm Tatar (Dünya Şampiyonu): Daha önceki söyleşimizde, "Köprüye çıkmayı bile düşündüm" demişti. Dün de görüşlerini almak için aradım. "Ne söyleyeyim, sen halimi biliyorsun" dedi. Gülsüm Tatar, "Babam emekli öğretmen. Elazığ'daki ailemden uzakta yaşıyorum. Fenerbahçe'den 900 lira maaş alıyorum. 350 lira kira veriyorum. Yol parası, fatura, kontör masrafı var. Perişan durumdayız" şeklinde konuşuyor.

Sümeyra Kaya (Avrupa Şampiyonu): "Ekonomik olarak çok sıkıntıdayım. Ben sadece boks yapıyorum, başka bir gelirim yok. Fenerbahçe Spor Kulübü'nün boksörüyüm. 900 lira maaş alıyorum. 1.5 yıl oldu evliyim. Eşim de şu anda işsiz. Kirada oturuyorum. 500 lira kira veriyorum. İki yıl üst üste Avrupa Şampiyonu oldum. 2005'te Dünya İkinciliğim var. Ama 5 yılda aldığım ödül 20 bin lirayı geçmez. Bu şekilde yaşamaya çalışıyorum."

Nurcan Çarkçı (Dünya 3.’sü): "2004'ten beri ödül alamıyoruz. 2004'te Avrupa İkincisi oldum. 2003'te Avrupa Şampiyonu olmuştum ve almıştım. Bir Avrupa İkinciliği, 2 Avrupa Üçüncülüğü, bir de Dünya Üçüncülüğü var. Ben de devlet memuruyum. Öğretmenlik yapıyorum. Kulübüm de yok, maaşım da yok. Beden eğitimi öğretmenliği yapıyorum. Yeni evliyim. Bunun da zorluğu var. Ödüllerimizin verilmesini bekliyoruz.”


Kenan KARCI'nın bugün kaynak

İÇİNDEKİLER

dev fareler (2) 10 LİRA (1) 10 yıl önce yaptığı suyla çalışan otomobili ile 60 bin kilometre yol katetti. (1) 12 AKİKADA 49 TANE SOSİS YEDİ (1) 19 tana kene (1) 21. YÜZYILIN SERİ KATİLİ:rusyada bu kadın konuşuluyur (1) 23 KERE EVLENDİ (1) 24 .kocayı arıyor. (1) 24 ŞARKI İNDİRDİ CEZA YEDİ (1) 25 SAAT (1) 26 KELİMELİK İSİM (1) 27 Kasım'da Rus eşi Julia'yı öldürmekten tutuklanmıştı. (1) 4 SANİYEDE 100 KM HIZ (1) 4 ya da 5 aslan birden turiste saldırdı (1) 5 kilogram ağırlığında ve 40 santimetre çapındaki dev mantarı gören vatandaşlar da şaşkınlıklarını gizlemeyemedi. (1) 6 (1) 8 yıl önce komşusundan aldıgı koyun yalova cinsi melez koyunlar (1) AKCİGERDE FİDAN (1) AKREP (1) ALINDA AY YILDIZ VAR BUZAGININ (1) Acayip Ölüm (1) Altın madalyası var ama kontörü yok (1) BABA 13 ANNE 15 YAŞINDA BEBEKLERİ OLDU (1) BU KADARDA SAFOLMAN Kİ (1) BU KIZLAR 12 YAŞINA GELMEDEN ÖLECEKLER (1) Bir icat düşünün (1) Bu köpek 26 yaşında ....komik olaylar (1) Burdurda 75 yaşındaki bir vatandaş yıllar önce çalışıp kazandığı paraları çalınmasın diye saklamış (1) BÖREK ZEWKI (1) BÖYLE ŞÖFÖR GÖRDÜNÜZMÜ (1) BİLEMEZSEM ATLARIM DEDİ ATLADI (1) BİR OTOMOBİLE 9 KURBANLIK SIGDIRDI (1) BİR PAKET SİGARA İÇİN SERVET GİTTİ (1) CEP TELEFONU BOMBA GİBİ PATLADI (1) DONARAK ÖLDÜ AMA HESABINDAN NELERCIKTI NELER (1) Doğduğunda başından ayak parmağına kadar ince (1) DÖRT KİŞİ 9 KOYU AYNI ARACTA (1) DÜNYANIN EN BÜYÜK ÇİCEĞİ ÇİCEK ACTI (1) DİŞDEN ÖLDÜ (1) EV DEDİGİN BÖLE TAŞINIR (1) GELİN VE DAMADA KURŞUN PARASIYLA İNEK ALINDI (1) GÖKTEN ADAM DÜŞTÜ (1) HAFIZADA 8.500 NUMARA (1) HAKEMİ BAYILTTILAR (1) HAMİLEYDİ VE 7 AY BASKETBOL OYNADI (1) HAVUZA GİRDİ HAMİLE KALDI (1) HAYVANLARA BENZEYEN ARAÇLAR (1) HORON TEPERKEN ÖLDÜ (1) Hırsız çaldıgı araçta kapalı kaldı (1) KADIN (1) KALB GİBİ ADA (1) KOCA KAPLUNBA (1) KOLADAKİ ÇİVİ (1) KOYUN BEŞİZ DOGURDU. (1) Kadın kendi saçlarından elbise dikiyor (1) MARKET CEZASI (1) MARS TA CANLI (1) MİDEDE YARIM KİLO KIL (1) NERDEN NEREYE (1) PARMAGINI BURNUNDAN SOKUP GÖZÜNDAN CIKARTAN ADAM (1) PROTEZLİ FİL (1) Rusya'nın Krasnodar bölgesinde yaşayan Armais Nazarov 89 yaşında baba oldu. (1) SABAH KALKTIGINDA BİR ŞOK YAŞADI (1) TECAVÜZCÜ BABA (1) Türkiye'yi çok sevdiği için yaklaşık 10 yıl önce Türkiye'ye yerleşen Chris Collier (1) TİREN RAYLARINDA SEVİŞEN CİFT (1) UYUDU ÜZERİNDEN GREYDER GEÇTİ (1) UYUYAN PİLOT (1) VALİ MUHTAR (1) YAMYAM KADIN (1) YAZIYAZIYOR (1) YEDİ ÇOCUGU VAR ÖZ BABASINDAN (1) YEŞİL YUMURT5A YUMURTLADI (1) YUMURTANIN ÜSTÜNDE ALLAH YAZISI VAR (1) Yılanı yutarken boğuldu . (1) asker (1) baba kim dedi (1) bakan (1) bebegi olacak ama o erkek (1) besle kargayı oysun oysun ğözünü (1) bilim adanları şaşkın (1) bomba oldugunu söyleyen bitki (1) canavar (1) en uzun ve en kısa adamlar. (1) erkek ve dişi koyun büyüterek şimdi bir sürü oldu (1) esnaf turisti rahatsız etmeme sözleşmesi imzalayacak. (1) eşinin böbreğini satmak için çaldığı bildirildi. (1) gerdek gecesi (1) haber (1) hakim (1) hastanede karısını öldürdü (1) herkesı korkuttu (1) ilginc olaylar (1) ilginç haberler (1) ilginçgörüntüler (1) ilginçhaberler. ilginç olaylar (1) ilginçhaberler.. (1) kadıla yılanlar. (1) komik resimler (1) koyu renkli tüy tabakası ile kaplıydı. 9 aylıkken bolca sakala sahipt (1) kırbac (1) otoyolda giden yolcular hayatlarından edişeliydiler. (1) resimler ilginç olaylar (1) süt (1) süt kazanı (1) tüm dünyayı baştan sona değiştirsin; bir icat düşünün ne için geliştirildiği yıllar boyu bir türlü çözülemesin (1) yeni canlı keşfettiler (1) ÇOCUK MU BU? (1) ÇİFT BAŞLI YILAN HANGİ YANA SÜRÜNÜR. (1) ÖLÜM YASAK (1) ÜÇÜNCÜ KULAGI KOLUNDAN CIKTI (1) üst katta aldatmiş (1) İKİ KAFALI BEBEK DÜNYAYA GELDİ (1) İLGİNÇ HABERLER.GARİP OLAYLAR. İLGİNÇ ŞEYLER (1) İNEĞİ YILDIRIM ÇARPTI (1) İNTİHARIN BÖYLESİ (1) İlğiç haberler.Mısır'ın başkenti Kahire'de kapıcılık yaptığı belirtilen bir kişinin (1) İş sonrası depresyon bu olsa gerek (1)